Khamis, November 25, 2010

PROGRAM IBADAH KORBAN (2010M/1431H)


Pihak Persatuan telah mengadakan sambutan aktiviti tahunan Program Ibadah Korban bagi PPIHB6 pada 17 November 2010. Kali ini, sebanyak 2 ekor lembu telah dikorbankan pada hari program dijalankan. Pada tahun ini, sambutan dari seluruh warga PPIHB6 amat memberangsangkan. Semua yang hadir turut berkerjasama menjalankan tugas yang diberikan sebaik mungkin bermula dari sembelihan hingga ke urusan pengagihan daging korban. Program bermula seawal jam 10:00 pagi iaitu selepas solat sunat Aidil Adha sehingga jam 2:00 petang.

Tugas melapah, memotong daging, tulang dan sebagainya diberikan mengikut kumpulan masing-masing. Tetamu yang hadir disajikan pada waktu tengahari dengan sup tulang, kari danging, masak kicap daging dan nasi beriani.
Sebanyak 200 bungkusan yang telah dihasilkan dari keseluruhan daging korban itu telah diagihkan kepada semua yang hadir dan fakir miskin dan anak-anak yatim di kawasan sekitar.

Insyallah program ibadah korban ini akan diteruskan lagi pada tahun-tahun yang akan datang. Semoga dengan keikhlasan dalam melakukan ibadah korban ini akan mendapat ganjaran dari Allah swt. dan semoga amalan mulia ini diterimaNya, insyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan