Ahad, Februari 20, 2011

Sambutan Maulidur Rasul 2011M / 1432H

Pihak PPIHB6 telah menganjurkan Sambutan Maulidur Rasul pada 15 Februari 2011, bertempat di Pusat Komuniti PPIHB6. Tema Sambutan Maulidur Rasul kali ini adalah 'Kepimpinan Rasulullah S.A.W'.

Seramai kira-kira 100 orang penduduk PPIHB6 yang terdiri daripada orang dewasa dan kanak-kanak telah menyertai perarakan Maulidur Rasul 1432H/2011M yang telah dianjurkan mengelilingi perumahan PPIHB6 bermula seawal 8:00 pagi dan berakhir sekitar jam 9:30 pagi. Perarakan diserikan dengan laungan selawat keatas Nabi Muhammmah S.A.W yang telah dipimpin oleh Ustaz Faizal.

Seterusnya penduduk telah dihidangkan dengan ceramah bertajuk 'Kepimpinan Rasulullah S.A.W' yang telah disampaikan oleh Ustaz Aidil. Kepetahan yang diselangi jenaka penceramah telah mendapat sambutan yang menggalakkan daripada penduduk PPIHB6. Ceramah pada pagi tersebut juga turut dihiburkan oleh Kumpulan Nasyid daripada anak-anak penduduk PPIHB6 sendiri. Ceramah ini banyak menambahkan lagi penghayatan kita terhadap kepimpinan Rasulullah S.A.W dan merapatkan lagi ukhuwah dikalangan penduduk PPIHB6. Jamuan ringkas telah disediakan oleh pihak persatuan bagi mengakhiri sambutan tersebut sekitar jam 12:00 tengahari.

Semoga program ini dapat dianjurkan lagi pada tahun hadapan dengan lebih banyak penyertaan daripada penduduk. Pihak persatuan turut merakamkan ucapan terima kasih kepada seluruh penduduk PPIHB6 yang telah mengambil bahagian. Semoga penyertaan kita ini mendapat rahmat dan keredhaan daripada Allah S.W.T dan memupuk semangat cintakan Rasulullah S.A.W di dalam diri setiap penduduk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan